Kako voziti po snijegu i ledu? - Autoškola Zeleni Val
16040
post-template-default,single,single-post,postid-16040,single-format-standard,tribe-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive
 

Kako voziti po snijegu i ledu?

Kako voziti po snijegu i ledu?

Donosimo osnovne savjete kako bi vožnja po snijegu protekla komforno i sigurno te bez neželjenih posljedica

Nakon što padne snijeg uvjeti na cesti dodatno se promijene te za većinu vozača predstavljaju najveći izazov. Prva i osnovna stvar koju morate imati kako biste sigurno vozili po snijegu jesu zimske gume, tu rasprave nema.Ljetne se zapune snijegom te postaju skliske kao da su ćelave. Bez zimskih guma i dobro pripremljenog automobila za ovakve uvjete nemojte ni izlaziti na cestu, opasni ste za druge u prometu i sebe. Prije nego što krenete očistite snijeg s automobila, posebno sa stakala, krova i poklopca prtljažnika, a naročitu pažnju posvetite vjetrobranu.
Zimi se vjetrobransko staklo češće prlja, stoga se pobrinite za dovoljnu količinu tekućine za pranje stakala koja mora biti namijenjena za uporabu pri niskim temperaturama, a provjerite i stanje brisača. Počistite i farove te svjetla za maglu, koja je dozvoljeno koristiti samo u slučaju magle. Naime, ako ih se upotrebljava pri normalnoj vidljivosti, to zasljepljuje ostale vozače u prometu i povećava opasnost od sudara, koja je ionako dovoljno povećana s obzirom na uvjete na cesti. Ostali trikovi zimske vožnje su vrlo jednostavni, a svode se na jednu riječ – lagano.Dakle, sve manevre koje izvodite radite kao da na primjer vozite privatan automobil direktora svog poduzeća – s maksimalnim oprezom, minimalno gasa i bez naglih pokreta. Prije svega pazite na udaljenost između vozila ispred vas. Kočite ranije nego obično jer se na snijegu produžuje put kočenja, te blaže pritišćite papučicu kočnice.Kao i inače, prilagodite brzinu automobila prije ulaska u zavoj, naročito po snijegu da ne bi došlo do preupravljanja ili podupravljanja prilikom ulaska u zavoj. Kao što smo napisali, ne radite nagle pokrete za upravljačem jer iznenadni manevri poput naglog kočenja, brzog okretanja upravljača ili iznenadnog ubrzavanja mogu prouzročiti gubitak kontrole nad automobilom.

Na mostovima i prijelazima postoji veća vjerojatnost poledice, stoga pri vožnji preko tih područja vozite izuzetno pažljivo i uz smanjenu brzinu. Ako sumnjate na poledicu, odradite brzinski test stanja na cesti. Prije nego što izađete na neku od glavnih prometnica, naglo zakočite pri sasvim maloj brzini da saznate u kakvom je stanju asfalt. Posebno pazite na pješake koji su kao i svi mi odjeveni u tamnije boje te ih se zbog toga ne primjećuje baš najbolje. Osim što je potrebno pojačano paziti na kretanje pješaka zbog mogućih nezgoda, također je bitno paziti da ih se namjerno ne zalijeva vodom iz lokvi koje se stvaraju od snijega.Vozači automobila s pogonom na sve kotače moraju znati da zbog oznake AWD ili 4 x 4 nisu svemogući te da ih nikakav pogon neće moći spasiti ako pretjeraju po snijegu. Dogodi li vam se da u snijegu zapnete, manijakalno stiskanje gasa neće vam pomoći, samo ćete se još dublje zakopati u snijeg. Dakle, samo lagano po snijegu i ledu nećete imati nikakvih problema.
Izvor: tportal